Kampaň na Harryho Pottera a Prince dvojí krve už je pěkně obrovská (asi sedm trailerů, deset plakátů, hromada klipů atd.) a to do premiéry ještě dva měsíce chybí. Dá se tedy čekat, že se rozběhne ještě víc. Co bude na konci? Deset ukázek? Dvacet různých plakátů, stovky TV klipů, ve ktrých už uvidíme celý film?
„Klasické“ blockbustery se bez problémů obejdou se dvěma trailery. Proč jich má Harry tolik? Samozřejmě proto, že původní premiéra v listopadu byla přesunuta až v průběhu kampaně. Nějaké ukázky a plakáty už byly venku. Studiu tak nezbylo nic jiného, než udělat dalších pár ukázek na další kampaň. Jenže jich samozřejmě nemůžou udělat tolik, reklamní kampaň trvá už přes půl roku. Jak tedy film zviditelnit? Co takhle vypustit zprávu, že šestý díl bude pro děti? Ano, to se povedlo a na delší dobu to opět rozproudilo diskuze okolo Harryho Pottera. Tato zpráva byla pochopitelně čistě marketingový tah, vyšla v době, kdy se o Harrym už moc nemluvilo. Navíc je kniha dosti temná a podle ukázek na tom film nebude jinak.
Poslední zpráva o Harrym byla, že se premiéra v USA posouvá o dva dny dopředu, tedy na 14. července. Proč? jednoduše proto, že víkendové tržby se počítají od data premiéry do první neděle. Otevírací víkend tak může mít (a v případě Harryho má) pět dní. A jelikož jsou otvírací víkendy zhruba třetinou celkového výdělku filmu, je tento tah studia jasný. Tím se dostáváme opět na začátek, tedy k posunutí premiéry Harryho Pottera. Pokud si ještě pamatujete, tak oficiální vyjádření studia bylo něco ve smyslu, že Temný rytíř vydělal miliardu a Harry Potter je velice výdělečná série. Zisky za ten roky by se počítaly v řádu miliard. Jenže na další rok (letos) není ani Harry Potter, ani další Batman. Takže se Harry přesune. A studiu se asi zalíbily výdělky Temného rytíře. Komu také ne. Ale dají se očekávat miliardové tržby? Vzhledem k tomu, že předchozí díl (Fénixův řád) měl lehce přes devět set milionů, možné to je. S přihlédnutím k posunutí premiéry o dva dny dříve, je to dokonce téměř jisté. A po tak dlouhé a tak silné reklamní masáži, jako je tato, nás čeká jeden z nejvýdělečnějších filmů vůbec. Snad toto budeme moci říct i o kvalitě filmu.