Piraňa 3DD – Rybičky na dietě – recenze

CZ Premiéra: 21.06.2012

Dva roky staré letní béčko Piraňa 3D nabídlo přesně to, co si krvežízniví fanoušci zvířecích hororů a teenagerovských vyvražďovaček vysnili – spoustu krve a nahých žen. Film byl ujetý, zábavný, béčkově tupý (ale nikoli dementní) a chvílemi u slabších povah vyvolával dávicí efekt. Toto pokračování s jedním D navíc ale už nenatočil slibný Francouz Alexandre Aja, nýbrž tuctový Američan John Gulager, který má za sebou pouze Krvavou hostinu 1, 2 a 3, kterými se rozhodně pyšnit nemůže.

Je proto velice smutnou zprávou, že se Piraňa 3DD svou (ne)kvalitou chvílemi přibližuje výplodům společnosti Asylum, jako je Megapiranha, Sharktopus a podobně. Akorát s tím rozdílem, že na tento film měli jeho tvůrci o něco víc peněz a Davida Hasselhoffa (což je výhra jen napůl). Samotné piraně kupodivu vypadají ještě hůř než v prvním díle, není jich tolik a nepůsobí tak krvelačně a zlověstně. Sice je sympatické, že už od začátku filmu dochází k jejich útokům a ty postupně gradují, bohužel ale nevygradují v nic zajímavého (až na jeden uříznutý penis, což Gulager evidentně odkoukal od Aji). Zapomeňte na krvavé žně z prvního filmu, které osobně přezdívám „intenzivní dvacetiminutovkou“. Zde se tvůrci v závěru pokoušejí o něco v podobném stylu (hodně piraň a hodně lidí v malém prostoru), ale strašlivě jim to nevychází a výsledek je tak hrozný, až je svou nepodařeností v jistých okamžicích komický, ale ne dostatečně komický na to, aby se vám ho kvůli tomu vyplatilo vidět nebo ho někomu pouštět.

Příběh je triviální a nepodstatný. Hlavní hrdinka (která není moc hezká) vlastní se svým nevlastním otcem půl na půl aquapark a zrovna se vrací domů z univerzity, takže se znovu shledává se svými přáteli. Navíc zjišťuje, že její otčím se rozhodl vydělat spoustu peněz tím, že vyhodil všechny plavčíky a najal místo nich striptérky, takže prakticky předělal celý areál na vodní park neřesti (zní to líp, než jak je tomu ve výsledku ve filmu). Zásadním faktem je to, že se rozhodl své bazény ilegálně zásobovat vodou z jezera (které je nedaleko od toho jezera, ve kterém před dvěma lety zahynuly stovky lidí). A kde se piraně zrovna začínají líhnout. Čímž se dostáváme k demenci postav.

Postavy jsou všechny do jedné nesympatičtí a neschopní idioti/krávy, kteří se v podstatě piraňám sami nabízejí (vědí o tom, že jezero je plné piraní, přesto se tam rozhodnou beze zbraní v noci potápět, aby zkontrolovali, zda není prohryzané potrubí). Chovají se extrémně nelogicky a chtěli byste jim dát facku. Mohl bych uvést desítky příkladů, ale zabralo by to další tři recenze.

To souvisí se scénářem, který je jedním slovem hrozný. Nejenže příběh ani zvraty nefungují, ale dokonce i dialogy jsou strašlivé. Výplody typu „Mám ráda vodu.“ „Já taky, je taková…mokrá.“, už zavánějí pokusem o humor a je fakt, že občas se podaří přijít s nějakou hláškou (asi šestkrát), která není špatná, a docela se jí zasmějete. Občasný humor a velmi sporadický výskyt poměrně efektních záběrů je ve výsledném hodnocení podstatným plusem. (A taky je tam občas nějaká ta urvaná končetina nebo nahé poprsí, ale rozhodně ne v takové míře jako v Pirani 3D. Taky jsem si tentokrát nevšiml žádných známých pornohereček.)

P.S.: Christophera Lloyda je na takovéhle filmy škoda. Na rozdíl od Davida Hasselhoffa.

P.S. 2: Kromě toho, že je film ve 3D, tak ta dvě D v názvu odkazují na velikost prsou. Kdybyste tápali.

Hodnoceni: 20%

Režie: John Gulager
Hraji: Christopher Lloyd, Danielle Panabaker, Katrina Bowden, Ving Rhames, Gary Busey, Chris Zylka, David Hasselhoff, David Koechner, Jean-Luc Bilodeau, Matt Bush, Paul Scheer, Clu Gulager, Adrian Martinez, Matthew Lintz, Meagan Tandy, Sierra Fisk, Livia Milano
USA, 2012, 83 min

One thought on “Piraňa 3DD – Rybičky na dietě – recenze

1. neni to blbost je to dobrej film já mam takoví strašidelní filmi ráda mě neberou takoví blbiny jako řikáte že je todle ale to se hodně mílíte to žádná blbina neni tak ratši dršte pysk….a jedna malá otázečka ty pirane vážně před 2000000 let fakt existovali??