Já, padouch 2 (Despicable Me 2) – Mimoni rulez – recenze

CZ Premiéra: 4.7.2013
Pokračování animovaného Já, padouch se nese ve velice podobném duchu jako první díl, akorát s tím rozdílem, že titulní Gru již není padouch, nýbrž milující otec tří adoptovaných holčiček a výrobce marmelády. Dokonce přijme práci agenta v organizaci na potírání zločinu a zachraňuje svět. Padouch je v tomto případě ten, kdo ukradl chemický přípravek měnící každého mírumilovného tvora ve vraždící fialovou bestii.

padouch 1

Oproti předchozímu dílu, kde byl kladen důraz na roli otcovství, zde přibyla pro změnu romantika, odehrávající se rovnou ve dvou liniích. Ta mezi Gruem a pohlednou, zrzavou a mírně střelenou kolegyní se povedla. Je decentní, vtipná, trochu dojemná, nekřečovitá. Navíc se na ni povedlo nalepit značné množství humorných gagů. Ta druhá, odehrávající se mezi nejstarší z Gruových dcer a nagelovaným frajírkem v tanečních botách, se ale nepovedla vůbec, je mírně trapná a kompletně zbytečná.

Tak nějak navíc působí celé to dívčí trio. Logicky sice musely v pokračování být, tvůrci je ale nedokázali smysluplně využít. Ta nejstarší si za celou dobu odbude pouze zmíněný románek, nejmladší zas neustále Gruovi připomíná, že by si měl někoho najít (čímž pádem je strašlivě otravná) a má útrpné proslovy o tom, jak je maminka důležitá (což je ještě otravnější). Prostřední z Gruových dcerek je zbytečná úplně, žádnou úlohu totiž ve filmu nemá.

padouch2

Na celé čáře samozřejmě opět vyhrávají žlutí mimoni, kteří jsou úžasní a zasloužili by si vlastní seriál (samostatný film se plánuje na rok 2014). Dodávají filmu prvky absurdního humoru a srandovní grotesky.

Po stránce animace není co vytknout a technicky je film velmi zdařilý, nicméně si na něm mohl tvůrčí tým dát o něco víc záležet a lépe propracovat příběh i samotné postavy. Takhle je z Já, padouch 2 pouze obyčejné sériové pokračování, které děti zaručeně pobaví, dospělého neurazí, nezapomenutelný zážitek však neskýtá.

Režie: Pierre Coffin, Chris Renaud
Hraji: Steve Carell, Al Pacino, Elsie Kate Fisher, Dana Gaier, Miranda Cosgrove, Kristen Wiig, Russell Brand, Steve Coogan
USA, 2013, 98 min