Millerovi na tripu (We’re the Millers) – Přes hranice hlavně nenápadně – recenze

CZ Premiéra: 29.8.2013

Chválím český překlad názvu této americké komedie, protože je poměrně výstižný. Před jejím zhlédnutím jsem si totiž říkal, že snímek bude zřejmě o rodince na výletě nebo o rodince na drogách, ale překvapivě se mi dostalo trochu od obojího.

L14A2044.dng

Zhruba čtyřicetiletý David (Jason Sudeikis – Šéfové na zabití) žije sám jako dealer marihuany a je oloupen o výtěžek za několikatýdenní prodej. Od svého bohatého dodavatele získá možnost odpracovat si ztrátu tím, že převeze zásilku marihuany z Mexika do USA. Aby byl na hranicích méně nápadný, přibere k sobě několik náhodných lidí a zaplatí jim za to, že se s ním budou vydávat za rodinku na dovolené. Tedy holku z ulice a dva lidi, co bydlí ve stejné budově jako on – osamoceného pihatého kluka a striptérku (Jennifer Aniston). Cesta tam proběhne bez komplikací, nicméně v Mexiku se zjistí, že té trávy je víc, než se předpokládalo (konkrétně dvě tuny) a že domluvený karavan na převoz je mimořádně podezřelé monstrum dostatečné velké, aby se do něj ta zásilka vešla. A po stopě falešné rodinky se samozřejmě vydá i naštvaný mexický drogový boss se zabijáky, jak už to tak bývá…

miller2

Film natočil Rawson Marshall Thurber, režisér komedie Vybíjená. I tam fungoval celkem dobře slovní humor a většina dalších gagů a u Millerových na tripu tomu není jinak. Vtipy jsou vesměs vydařené (párkrát jsem se nahlas zasmál) a herci dostatečně dobří na to, aby je dokázali patřičně prodat. I vedlejší role jsou dobře obsazené a film dokonce obsahuje zvraty (občas kupodivu i překvapivé). Příjemný dojem však trochu sráží seriózní momenty, které se sem nehodí, jedou podle zavedených klišé a jsou předem odhadnutelné a předpokládatelné – hádky, drobná nedorozumění, následná usmiřování, motiv toho, že se z nejprve nesourodých hrdinů začne formovat skutečná rodina, atd.

Ovšem pozor, nejde o rodinnou komedii. Humor je často vulgární, a přestože vyloženě sprostých slov je pomálu, vyskytují se tu hojně narážky na orální sex, incest, obří varlata a podobně. V rámci filmů pro dospělé (v americe rating R) se ale Millerovi na tripu až příliš drží zkrátka a nedosahují ani scénářem, ani kvalitou humoru kvalit např. komedií Judda Apatowa. Přesto se jedná o poměrně příjemnou a zábavnou podívanou. A Jennifer Aniston i přes svůj věk jako striptérka ujde, ovšem ničeho odvážného se nedočkáte.

Režie: Rawson Marshall Thurber
Hraji: Jennifer Aniston, Jason Sudeikis, Will Poulter, Emma Roberts, Ed Helms, Nick Offerman, Kathryn Hahn, Molly C. Quinn, Tomer Sisley, Matthew Willig, Luis Guzmán, Thomas Lennon, Mark L. Young, Ken Marino, Laura-Leigh, Rawson Marshall Thurber, Scott Adsit, Lunden De’Leon, Matt Cornwell
USA, 2013, 111 min