Transformers – minirecenze seriálu

plakatAnimovaný seriál, původně vzniklý na podporu prodeje stejnojmenných hráček. Svůj původní účel splnil na výbornou a svého času se ocitl na výsluní dětské zábavy. O co tedy jde? Ve vesmíru existují dvě frakce robotů, schopných přeměny v různé dopravní či jiné prostředky. Tyto dvě skupiny spolu prakticky odjakživa vedou válku, v níž jde, kromě definitivní porážky protivníka, i o energetické zdroje. Konflikt se postupem času přenesl na planetu Zemi, kde jedna frakce, Autoboti (ti hodní) pomáhá lidem a chrání je před útoky robotů zlých, zvaných Deceptikoni. Ti se samozřejmě snaží lidstvo zničit a vyrabovat pozemské energetické zásoby.

Původní seriál měl celkem pět řad, v nichž se svět transformers postupně rozrůstal. Na začátku existovalo několik málo robotů, kteří se měnili téměř výhradně jen v letadla nebo osobní či nákladní auta. robotů postupně přibývalo, a zvětšovala se i pestrost transformací. Už to nebyly jen stíhačky F-15 jako v první řadě, ale kovová zvířata, vlak, bitevní vrtulníky a dokonce i město. Kromě toho se divák dozvěděl i o původu robotů, o jejich stvoření a počátcích války.

obrazekSeriál nepřinášel vlastně nic originálního a většina dílů si byla velice podobných. Šlo jen a pouze o akční scény, kde po sobě obří roboti stříleli z laserů a snažily se jeden druhého proměnit na hromadu šrotu. To celé v nijak oslnivé, ale na svou dobu zcela postačující animaci. Pokud patříte ke generaci narození v 80. letech, jen těžko vás mohl fenomén Transformers minout. Jako nostalgicko vzpomínku nelze seriál jinak než doporučit, generaci dnešní už toho asi moc nabídnout nemůže, už jen kvůli animaci, která poněkud pokulhává za dnešními standardy. Nic se ovšem nemění na faktu, že Transformers představují zábavnou a celkem příjemnou oddechovou zábavu.

85%

Hrají: Gregg Berger, Jim Cummings, Ken Sansom, Walker Edmiston, Corey Burton, Rob Paulsen, Scatman Crothers, Terence McGovern, Charles Adler, Peter Cullen, Michael Horton, Maurice LaMarche, Casey Kasem, Frank Welker, Brad Garrett, Clive Revill
Japonsko/USA, 1984