Birdemic 2: The Resurrection – Brutální ptáci z pekel – recenze

CSFD IMDb WWW US Recenze

A teď pozor! Přichází další klenot od režiséra Jamese Nguyena, Eda Wooda 21. století.

Už první díl z roku 2010 s názvem Birdemic: Shock and Terror byl skvostem mezi amatérskými filmy. Přehlídka špatných natáčecích postupů, mizerných herců, k uzoufání špatných replik a odporně digitálních opeřenců, které někdo animoval doma na pc v programu malování. Druhý díl jde v tomhle všem ještě mnohem dál (krvelační ptáci tentokrát útočí na Hollywood) a kromě nich nabízí i zombies a pravěké lovce. Takže je to o trochu lepší než jednička (minimálně o troje nahá prsa). Ovšem na absolutní stupnici.

birdemic-2

Herci jsou ochotničtí (zřejmě kamarádi režiséra) a jsou neuvěřitelně příšerní. Kamera je vyloženě statická a obraz připomíná home video. Triky jsou směšné a film zcela postrádá tempo. K prvnímu útoku ptáků totiž dojde až po pětačtyřiceti minutách (!) a do té doby si jednotliví hrdinové pouze povídají/chodí po pláži/jedou autem/navštěvují muzea/stojí a čumí. V druhé polovině celkem sedmdesátiminutového snímku švandy výrazně přibude, ani poté se ale nedá mluvit o kvalitní zábavě. V popisování tak epické strašnosti bych se ale asi lehce ztratil, takže vám raději odvyprávím kompletní děj celého filmu, abyste se na něj pak už nemuseli koukat. Některé konkrétní scény sice díky své extrémní a nevídané nepodařenosti stojí za to, ale museli byste se k nim tak jako tak prokousat tunou nudy, kterou tvůrci napáchali všude okolo.

Následující text tudíž obsahuje spoilery, ale to je stejně jedno, protože tento film je blbost a shit: Hlavní hrdina Rod si vykračuje po Hollywoodském bulváru a do toho jdou 5 minut loudavým tempem úvodní titulky. Dojde do prázdné restaurace, kde už na něj čeká servírka Gloria. Prozradí jí, že je filmový režisér, na což ona odpoví, že by chtěla být herečkou. Do restaurace pak dorazí Rodův kamarád s přítelkyní, dlouze probírají jeho režijní záměr a nakonec mu vypíší šek, aby měl něco do začátku. Audio záznam jejich rozhovorů byl zřejmě snímán „live“, takže kromě autenticity došlo k tomu, že jim není moc rozumět. A tak je to v celém filmu.

Později Rod sedí v jiné restauraci, kde se z televizní reportáže dozví o tajemných útocích ptáků. Moderátorce přitom repliky nesouhlasí s pohybem úst. Cestou domů Rod náhodně potká Glorii a nabídne ji roli ve svém filmu. V následující scéně nějací dva manažeři schválí jeho projekt a dlouze se s ním poplácávají po zádech.

b2

Probíhá casting hereček, kterého se účastní i Gloria. Po poradě s asistenty jí Rod zavolá a oznámí jí, že roli získala (překvapivě). Vezme ji na večeři a následně na rande na pláž, kam jedou autem s přispěním špatné zadní projekce. Na pláži se „náhodou“ potkají s Rodovými přáteli a přidají se k nim. O mnoho nudných dialogů později nějakou slečnu žahne pod vodou medúza, která vypadá nepopsatelně strašně (když mi bylo asi čtrnáct, animovali jsme s kamarádem ve volném čase na počítači a vypadalo to lépe). Slečna vyleze z vody a zakrvácená uběhne ještě asi třicet metrů, než se složí přímo před hrdiny, kteří se jí zeptají, jestli je v pořádku. Zavolají pro ni sanitku, která je dělaná v počítači (nekecám). Ve zbytku filmu už není jediná zmínka o medúzách.

Hrdinové jdou navštívit přírodovědné muzeum, kde obdivují vycpané mamuty, kostry ptáků a umělé slony. Na pár scén se k nim přidá nějaký malý chlapec a pak zmizí. Ovšem zavede je za moudrým profesorem, který jim velmi zdlouhavě povypráví o ptactvu. Přitom se střídají záběry profesora se záběry ostatních a kamera je ani jednou nezabere všechny najednou – zřejmě nejdříve vznikly scény s profesorem a scény se zbytkem herců se dotočily až později. Když dojde na historku o útocích ptáků na pravěké lidi, je to doprovázeno hranou pasáží, ve které souloží dva lovci kožešin, když v tom je vyruší hejno orlů a supů a zabije je.

Po těchto veselých okamžicích si jdou všichni povyrazit na diskotéku, kde se setkají s babičkou jedné z hrdinek (vůbec jsem nepochopil, proč tam byla). Tvůrci si představují diskotéku jako šedou místnost osvětlenou denním světlem, kde je pár stolů a žádné světelné efekty, kde dvacet lidí kroutí svými těly mimo rytmus, a kde na dřevěné krabici stojí jeden černoch a zpívá něco do mikrofonu, který nemá zapojený. Následné tancování zabírá tři a půl minuty. Následuje postelová scéna Roda s Glorií, při které ani nedojde k odhození spodního prádla a při níž se oba milenci střídavě ocitají v posteli a mimo postel.

b3

A pak to začne! Obraz zrudne, začne pršet krev a vycpaná zvěř v přírodovědném muzeu zdivočí. Z nedalekého jezírka začnou vylétávat stovky ptáků a vyplaví to i dva pravěké lovce (nepochopil jsem proč). Ptáci si to namíří směrem k Hollywoodu.

Hrdinové konečně natáčí film (vypadá to na pěknou sračku), hned první scéna je ale přerušena útokem rozjíveného ptactva, před kterým se štáb snaží ubránit pomocí rekvizit, deštníků, ramínek, a několik z nich má dokonce pistole (ovšem zvuk střelby se rozhodně neshoduje s počtem výstřelů). Několik lidí se skácí k zemi, aniž by se jich kterýkoli z ptáků dotknul. Když se podaří nějakého ptáka sestřelit, ten se rozpadne na dvě půlky, jako byste ho rozsekli mečem. Pak najednou ptáci zmizí a hrdinové se jdou podívat dál po place. Vedle se natáčí nějaký slasher (tři slečny si ukazují prsa a pak je začne honit chlap s nožem) a štáb je také napaden ptáky. Všichni zemřou, nahé dívky se předtím snaží ptáky odehnat svými tričky. Když k nim hrdinové dorazí a vidí, jak se s protrženými krčními tepnami válejí v krvi, tak jeden z nich se sehne zvlášť ke každé mrtvole a začne kontrolovat jejich tep. Pak u každé dramaticky pronese: „Je mrtvá.“

Venku mezitím probíhá boj. Občas se někdo brání před zobáky, aniž by byli ptáci vůbec přítomni v záběru. Když mrtvý pták dopadne na pláž, tak vybuchne. Když je někdo pokropen ptačí krví, začne se dusit a zemře s krvavými boláky po celém obličeji. Několikrát je v záběru billboard s reklamou na Amity Island (pomrkávání na fanoušky Čelistí). Hrdinové střílejí o sto šest, předvádějí na kameru efektní kopance a využívají své znalosti karate.

Když hrdinové zjistí, že většina města už je po smrti (ale u většiny těl je viditelné, že herci dýchají), rozhodnou se odjet na venkov. Tam si celkem zbytečně popovídají s objímačem stromů a jeho ženou a přiberou do party sexy kovbojku, která je profesionálka v efektním opírání se o zápraží. Pak se všichni vrátí do města, kde nasednou do náhodně přistavěného karavanu. Pak z něj zase vylezou a v černošské čtvrti naberou zbraně (tato čtvrť je znázorněna jedním autem plným zbraní, přes které je ležérně položená jedna černoška, která evidentně dýchá, přestože má dělat mrtvou). Opět s karavanem hrdinové projíždějí okolo kina (uvnitř na první pohled nikdo není, ale v kinosále se lidé zmítají v agónii při útoku dravců) a náhodně se k nim přidávají doposud neznámí lidé (nějaký chlap s tyčí a asiat). Pak jedou okolo hřbitova, kde začnou vylézat ze země zombies (lidí, nikoli ptáků). Opakuje se efekt s krvavým deštěm a se zrudnutím obrazu. Hrdinové pár zombíků odstřelí a ujedou. Od té chvíle už nikdo znovu zombíky nezmíní a nikdo je neřeší.

b4

Film pokračuje v zoologické zahradě, kde až příliš klidný ředitel něco zdlouhavě povídá o tom, jak je zahrada moderní. Nevím, proč to tam bylo.

O několik bloků dál hrdinové narazí na párek pravěkých lidí. Jdou k nim a zeptají se, jestli jsou O.K. Ti je začnou mlátit kostmi, hrdinové před nimi ujedou v karavanu. To byla poslední scéna, ve které se ti dva pravěcí lidé vyskytují.

Karavanu dojde benzin a hrdinové jdou sehnat další do blízkého hotelu. Místo benzinu si tam ale každý koupí plechovku s pitím (po každém střihu plechovky mění barvu a značku). Pak opět přiletí ptáci a v následující vřavě zabijí toho náhodného asiata. Ten spadne do bazénu, načež ptáci odletí a je konec filmu. (Nepochopil jsem, jak k tomu došlo.)

V posledním záběru, ve kterém ptáci odlétají vstříc světlejším zítřkům, trvá minutu a půl, než vůbec začnou závěrečné titulky.

Takže tak.

Hodnoceni: 10%