Underworld: Probuzení (Underworld: Awakening) – Žádné překvapení – recenze

CZ Premiéra: 19.01.2012

Upíři a vlkodlaci jsou mezi námi! To víme už od prvního Underworldu. Ale tehdy svět žil v blažené nevědomosti a válka mezi těmito druhy nás zajímala podstatně méně než obleček Kate Beckinsale. Přichází další (čtvrtý?) díl oblíbené i zatracované série. A ve 3D. A s Kate Beckinsale v kůži. Chcete snad víc?

Underworld: Probuzení není průšvih. Je to přesně takový druh filmu, jaký se od této série dá očekávat. Možná je dokonce lepší, než se dá očekávat, přece jen 4 díly filmové série jsou dost i na daleko profláknutější značky (zdravím piráta Johnnyho Deppa a nejnudnější blockbuster!).

Vše začíná tím, že se lidstvo dozví o upírech a vlkodlacích a zapojí se do bojů. Přestože jsme lidé, máme sympatizovat s upíry, protože ti zlí lidé ve filmu se na ně vyzbrojili a začali je vyhlazovat. Selenu (Beckinsale) i s jejím milencem Michaelem unesli zvláštní jednotky. Když se probudila v jakési laboratoři, zjistila, že uplynulo 12 let a lidstvo vyhrálo. Z vlkodlaků jsou krysy žijící v kanálech a upíři se skrývají v jeskyních. Na tom ale nezáleží, protože Selena má dceru (naklonovanou) a musí ji zachránit jak před lidmi, tak před vlkodlaky.

Logika šla při psaní scénáře na oběd, to je třeba zmínit rovnou. Nehledejte ji. Z dialogů může citlivější jedince bolet hlava. Přesto je příběh jako takový docela zábavný – překvapilo mě jméno J. Michaela Straczynského (poměrně slavného a schopného scénáristy jak seriálů, tak filmů a komiksů) jako jednoho z 4 scénáristů, které možná vysvětluje záhadu, jak může mít tak dementní scénář poměrně funkční dějový oblouk. Tři scénáristé nebyli schopní vymyslet příběh, tak dali pár tisíc dolarů Straczynskému, ten na ubrousek v hospodě napsal děj a scénář pak spíchli oni podle návodu.

Technické provedení je velmi dobré, oba švédští režiséři mají zřejmě dostatek talentu a schopností na to, aby věděl, jak natočit akční scénu. Jejich schopnosti jsou výraznější přímou úměrou tomu, jak bývá 3D strašné v temně laděných filmech. Většinou tam totiž není nic vidět. Tento problém se jim podařilo překonat a 3D akční scény v noci a pod modrými filtry jsou překvapivě přehledné. Navíc jsou zábavné.

Kate Beckinsale se tváří zarputile a sluší jí to. Ostatní postavy jsou buď stupidní, nesympatické nebo kombinace obojího.

Underworld: Probuzení je pokračování série, která se nikdy nevyznačovala inteligencí. Prostě byla občas drsná, občas zábavná, většinu času hloupá. Díky pravidelným výměnám tvůrčího týmu nepotkal nový Underworld osud posledního (příšerného) Resident Evilu, s kteroužto sérií jinak sdílí více než jeden prvek. Hloupoučký, přestylizovaný akční film. Kdo zaplatí za lístek a bude si stěžovat, že je to hloupý film, je idiot. Všechny tři předchozí díly byly v podstatě stejné, možná o něco horší, a měl se tedy poučit.

Hodnoceni: 50%

Režie: Mans Marlind, Björn Stein
Hraji: Kate Beckinsale, Scott Speedman, Charles Dance, India Eisley, Michael Ealy, Stephen Rea, Theo James, Sandrine Holt, Dan Payne, Kristen Holden – Ried, Daniel Boileau, Wes Bentley