Nezapomeň na mě (Remember me) – Twilight Sága bez upírů (Recenze)

CZ premiéra: 25. 3. 2010

Tento film je často srovnáván se snímkem Love Story z roku 1970, ale zatímco Love Story byl film zejména o lásce dvou mladých lidí, kde každý pocházel z jiné společenské vrstvy a o hrdosti a pýše členů bohatých rodin, Nezapomeň na mě vypráví příběh o něco komplikovanější a také dramatičtější. Snesl by porovnání třeba i s Romeem a Julií, co se tragičnosti námětu týče.

Největším lákadlem tohoto romantického dramatu je obsazení Roberta Pattinsona do hlavní role. Idol a sexuální symbol mnoha dívek, který se proslavil fantasy ságou Twilight a kterého zařadil jistý dívčí časopis na první místo v žebříčku nejvoňavějších upírů na světě, získal konečně pořádnou šanci ukázat, že dokáže zahrát i takovou postavu, která vyžaduje více emocí a mimiky v obličeji, nejen pár zamilovaných pohledů křížených s bezmocným zíráním do prázdna. Této šance se Robert Pattinson zodpovědně ujal a pořádně ji využil. Po celou dobu projekce jsem si na postavu Edwarda Cullena vzpomněl doopravdy jen párkrát (při těch zamilovaných pohledech) a Robertův výkon se zde tudíž dá skutečně pokládat za herecký. Jistě, pořád to mohlo být ještě o něco lepší, ale oproti Stmívání je to stejně příjemná změna. Předpokládám, že i jeho role mladíka Tylera v Nezapomeň na mě se bude těšit u něžného pohlaví velké oblibě.

Tyler, pohledný vysokoškolák, vnitřně rozervaný (jeho starší bratr spáchal sebevraždu) a s cigaretou v puse, není přímo ukázkovým příkladem romantického hrdiny, ale k tomuto ideálu nemá daleko. Pro svou čestnost nemá problém porvat se s policajtem, který nespravedlivě vyhodnotil pouliční rvačku. Když zjistí, že dcera tohoto policisty navštěvuje stejnou školu jako on, první, co napadne jeho spolubydlícího, je pomstít se na ní. Plán je jednoduchý. Svést ji, vyspat se s ní a prodat její kalhotky na internetu. Absurdnost tohoto plánu ale divákovi už s předstihem napoví, že následující události se budou vyvíjet trochu jinak. Ano, oba dva se do sebe zamilují.

Zajímavé je zázemí rodin, ze kterého ústřední dvojice pochází. Tylerovi rodiče se po smrti svého nejstaršího syna rozešli a otec (vynikající Pierce Brosnan v roli arogantního bankéře) na rodinu téměř zanevřel. Tylerova přítelkyně Ally (Emilie de Ravin) žije pod jednou střechou s otcem (hrůzu nahánějící Chris Cooper) od té doby, co se stala očitým svědkem události, kdy její matku zastřelili v metru. Problémy, točící se kolem těchto postav a zejména pak otázka, co se stane, až Ally zjistí, že šrámy na Tylerově tváři jsou ve skutečnosti od jejího otce, jsou hlavními hybateli ve vztahu mladého páru. Nikdo ze zúčastněných naštěstí i přes svůj často neblahý osud nepropadá stavům sentimentality a melancholie, své problémy aktivně řeší. Občas se někdo nechá unést a pak dojde až k vyhrocení situace a k agresi a uznejme, že na pořádně ostré vyměňování názorů se dívá lépe, než na nuceně dojímavé scény plné slz. A vidět vzteklého Pattinsona v hádce s rozzuřeným Piercem Brosnanem, to je podívaná za všechny prachy.

Pokud jste příznivci romantických filmů, tento byste si rozhodně neměli nechat ujít. Ještě vám prozradím, že závěr snímku je naprosto strhující, šokující a zasáhne vás hluboko v srdci. A přitom na vás nevinně pokukuje už od samého počátku.

Autor: Jan Varga

80%

Režie: Allen Coulter