17th Precinct – recenze neodvysílaného pilotu (seriály)

Ron D. Moore začal budovat kariéru v době, kdy Star Trek běžel několikrát do týdne. Pak zachránil žánr televizního scifi, když vytvořil remake seriálu Battlestar Galactica. Od té doby se pokouší najít nový projekt. Bezúspěšně.

Prvním pokusem bylo scifi Virtuality. Z toho se seriál nestal. Letos to Moore zkouší znovu, ale odvrátil tvář od scifi směrem k fantasy. 17th Precinct je kriminálka klasického střihu. S jedinou výjimkou. Ve tomto světě lidstvo nikdy nevyvíjelo složité technologie, ale používá magii. Ale ani ve světě, kde je magie (včetně nekromancie) běžná, není nouze o vraždy.

Ron Moore možná opustil žánr scifi, ale neopustil herce ze světa BSG. Vrací se proto Jamie Bamber, Tricia Helfer a James Callis. Všechno to jsou profesionálové, kteří svou práci bez problémů odvedou.

Na pozadí klasického vyšetřování se také objevuje temný děj, který měl spojovat jednotlivé epizody. A to konflikt mezi většinovou magickou společností a teroristy, kteří vyznávají použití technologií, jako např. střelné zbraně. Moore zde udělal v podstatě totéž, co v BSG – otočil skutečnost o 180 stupňů. V BSG to bylo obrácení konfliktu monoteismu a polyteismu, tady jde o konflikt technologická společnost versus společnost magická.

Potíž 17th Precinct je v tom, že kromě zápletky nepřináší nic nového. Na jednu stranu jde zřejmě o záměr, Moore chtěl představit svět, který se liší jen trochu, aby divákům nepřišel cizí. Ale ve výsledku byl zřejmě příliš obyčejný na to, aby zaujal. Velkou roli hrál pravděpodobně také rozpočet, protože 17th Precinct byl pravděpodobně daleko dražší než provedením podobně průměrný, ale méně nápaditý, Grimm.

17th Precinct mohl dopadnout zajímavě, ale to se nikdy nedozvíme. Ve stavu, v jakém je, ale nikomu chybět nebude.

Hodnoceni: 50%

Režie: Michael Rymer