Zkus mě rozesmát (Just Go With It) – Hvězdně obsazená taškařice (Recenze)

CZ premiéra: 14. 4. 2011

Vezměte si libovolnou komedii s Jennifer Aniston, smíchejte ji do velkého koktejlu společně s hluboce afektovanou Nicole Kidman, otravnými dětmi, „sandlerovským humorem“, lehkým románkem a spoustou strategických lží a budete mít jakžtakž představu o podobě filmu Zkus mě rozesmát. Český název samozřejmě nemá s dějem vůbec nic společného, ale film samotný vás rozesměje spolehlivě.

Adam Sandler tu hraje plastického chirurga Dannyho, který je úspěšný v práci i u žen, a to zejména díky své strategii, kterou používá v barech a klubech na seznamování se s krásnými dívkami – nosí u sebe falešný snubní prsten a vypráví o svém neexistujícím nešťastném manželství. Většina jeho náhodných známostí se s ním pak z lítosti vyspí. Strategie dobrá. Pak ale jednou potká dokonalou dívku jménem Palmer, do které se zamiluje a ona do něho. Po vášnivé noci u něj dotyčná s překvapením najde onen prsten a Danny si místo upřímného vysvětlení trapné situace raději vymyslí falešnou rodinu, do které zahrne svou asistentku Katherine (Jennifer Aniston) i její děti.

Celý děj je vlastně založen na jedné obrovské komplikované lži, která se postupem času rozrůstá. Katherine navíc potká svou snobskou a afektovanou spolužačku z vysoké školy Devlin (Nicole Kidman) a zvolí stejnou strategii, která počítá s Dannym v pozici manžela. V této chvíli už nikdo z hrdinů není schopen svá klubka lží kontrolovat, ba právě naopak. Je zřejmé, že další zvraty a hlavně gagy budou vytvářeny skrze mnohá nedorozumění a nepravděpodobné situace vzešlé právě z falešné přetvářky a neupřímnosti.

Většina filmu se odehrává na Hawai, takže všechny důležité postavy jsou koncentrovány do jedné malé oblasti, kde se neustále potkávají a střetávají v nevhodné okamžiky. Většina gagů je slovní, ale Sandler si tu prosadil i svojí klasiku jako kopání do rozkroku nebo házení dětí do bahna. Kupodivu většina takovým primitivních vtipů dokonale funguje, asi taky proto, že Zkus mě rozesmát není typická bláznivina, ale má vyšší ambice. Zkombinovat žánry „komedie se Sandlerem“ a „komedie s Jennifer Aniston“ byl dobrý tah. Takhle totiž diváci obdrží tuctovou romantickou komedii, které ale správně laděný humor dodává tolik potřebnou šťávu. To hlavně díky režisérovi Dennisi Duganovi, jenž spolupracoval se Sandlerem na většině jeho hitů, včetně Velkého táty, Zohana i nedávných Machrů.

Netřeba příliš komentovat herecké výkony, od herců se nečeká víc než pár naučených grimas. Rozhodně překvapí Nicole Kidman ve skutečně netradiční roli rozmazlené paničky. Brooklyn Decker v roli Palmer zase nemá na práci víc než vypadat sexy, což se daří vzhledem k tomu, že je opravdu hezká a že scénář jí (a Jennifer Aniston také) předepisuje několik promenád v plavkách. Děti otravně přehrávají. A úplně mimo je postava Nicka Swardsona alias německého hňupa Dolfa, jehož úloha komické figurky doslova bije samoúčelností do očí. Ale naštěstí s ním fungují i takové scény, jenž by v jakémkoli jiném filmu u diváků neprošly, jako třeba pasáž s resuscitací zadušené ovce. Naopak za hranicí snesitelnosti je například trapná soutěž v tancích hula-hula, kterou si tedy scénáristé mohli odpustit.

Vzhledem k nynějším teplým dnům můžete brát Zkus mě rozesmát jako přípravu na léto, protože se jedná o typickou „letní komedii“ v tom dobrém slova smyslu. Představuje oddychovou podívanou, jež, ač je předvídatelná, tak vás pobaví díky značnému množství humoru všech možných forem, a kterou si (zvlášť v páru) spokojeně užijete.

Hodnocení: 70%

Režie:Dennis Dugan
Hraji:Jennifer Aniston, Adam Sandler, Nicole Kidman, Bailee Madison, Eric West, Dave Matthews, Rachel Specter, Elena Satine, Kent Avenido, Brooklyn Decker, Dana Goodman, Jonathan Loughran, Peter Dante
USA, 2011, 116 min