Kámoš k pohledání (I Love You, Man) – recenze

CZ premiéra: 5. 6. 2009

k1Realitní makléř Peter Kleven (Paul Rudd) má okouzlující snoubenku a malý problém. Postrádá mužské přátele. Jako malý se hodně stěhoval se svou rodinou a veškerou energii investoval do vztahů s ženami a ne muži. Proto, když se zasnoubí, nemá koho by požádal, aby mu šel za svědka. Natož aby se měl komu pochlubit touto novinou, kromě svých rodičů.

Od nich vzejde prvotní impuls k řešení tohoto problému. Přes otcova kamaráda, Peterova bratra Robieho, si domluví několik mužských schůzek. Ne vždy to vyjde dle Peterových představ… Vlastně se to vůbec nevyvíjí tak jak má. Trenér z posilovny, kterému přeskakuje hlas do obdivuhodných výšek, líbání se s mužem a ani pozvraceni přítele snoubenčiny kamarádky se v žádném případě nemůže počítat za úspěch. Když už to vypadá, že je vše ztraceno, tak při předvádění Hulkovy vily na prodej potká Sydneyho Fifea (Jason Segel). Samorosta, který si opravdu dokáže užívat život plnými doušky. Společně rozjedou tu pravou pánskou jízdu. Otázkou pak zůstává, jak to skousne Peterova snoubenka Zooey (Rashida Jones).

Teď si asi říkáte, co je na tom nového. To už jsme přece viděli nejméně stokrát. Vždyť to věrně opisuje k2konstrukci romantických komedií (kluk potká holku, zamiluje se do ní, ztratí ji, získá ji zpátky). Tahle komedie se toho drží do puntíku, akorát že to celé postaví na hlavu. A tím se stává zajímavá a neotřelá. Otevírá nám tak svět mužů a odhalí některá jejich tajemství. Hybatelem komediálnosti tohoto snímku je Peterova touha získat si přítele a Sydneyho nespoutanost. Na rozdíl od jiných komedií zde ona komediálnost vyplývá přímo z děje. Možná proto se na tenhle film tak dobře kouká. Nic vás nepříjemně nevyruší od jeho sledování. Navíc je to, díky obsahu, zábava pro obě dvě pohlaví.

Nehledejme v tom ale oscarový film. Hlavním úkolem komedie je pobavit a poskytnout tak únik z reálného světa. Tento film to naprosto splňuje a víc po něm nechtějme. Pokud bychom hledali nějaké hlubokomyslné pravdy, tady je nenalezneme. Ony tam ani neměly být. Základní dějová linie je jasná a předvídatelná. To je jediný zápor filmu, pokud se to tedy za zápor dá považovat. Jak jsem již řekla, tento snímek svůj účel zcela splnil. Je to inteligentní komedie, která vám poskytne příjemné osvěžení v tomto uspěchaném světě. A za to jí tleskám.

Jo a mimochodem…. Peter a Sydney jsou přáteli i ve skutečném životě a hudební skupinu Rush hrají její skuteční členové.

Autor: Alice Holubová

Režie: John Hamburg