Hannah Montana (Hannah Montana: The Movie)

CZ premiéra: 11. 6. 2009

h23Film vznikl ze stejnojmenného seriálu, který uvádí Disney TV od roku 2006. My z Čech ho můžete shlédnou až od roku 2008, a to pouze na Jetix. Získal si oblibu mezi širokým publikem. Tedy…. pokud za něj považujete davy náctiletých slečen. U nikoho jiného nemá tento zbrusu nový „trhák“ šanci uspět.

Vypráví příběh dívky Miley Stewart (Miley Cyrus), která si žije svůj život středoškolačky a sem tam si odskočí, aby byla popovou hvězdou Hannou Montanou. Její popularita ale stoupá strmě nahoru a hrozí, že ovlivní i její normální studentský život. To se nezamlouvá jejímu otci (Billy Ray Cyrus), a proto svou dceru odveze z Miami do Crowley Corners v Tennessee. To, aby jí ukázal pravé hodnoty a ubránil jí od negativního vlivu velkoměsta a upevnil tak její osobnost, což považuje za správné. Ačkoli se malé městečko může zdát nudné, tak odstartuje mnoho dobrodružství, které jí pomůžou najít samu sebe.

Nepřipomíná vám to něco? Není vám to povědomé? Ne? Já myslím, že ano. Tenhle model příběhu jsme viděli….mnohokrát. Mladá dívka žije svůj život a čas od času žije svojí tajnou identitou. Vše se jí začne vymykat, a tak musí zasáhnout vnější síla a vše napravit. Na tomto schématu by nebylo ani zas tak h12nic špatného. Vždyť hollywoodské schéma či Aristotelův dějový oblouk (expozice, kolize, krize, peripetie, katastrofa, katarze) fungují již celkem dlouho, byli mnohokrát prověřeni a jsou z jistého pohledu vždy klíčem k úspěchu. Ne nadarmo se říká, že opakovaný vtip přestává být vtipem. Aby jím zůstal, tak do něj musíte přidat něco nového, něco ze sebe a trochu očekávaného. Divák chce být překvapován, ale na druhou stranu není rád, když z něj někdo dělá hlupáka. Jen správnou kombinací toho všeho dosáhnete úspěchu.

Tvůrcům filmu Hannah Montana se to ale nepoštěstilo ani za mák. Jen převedli již úspěšný televizní seriál na stříbrné plátno. Ale film není televize a naopak. Kdo by se mohl stát divákem takového snímku? Cílovou skupinou, dle všech očekávání a jak jsem se již zmínila výše, jsou mladé slečny do patnácti let. Starším to mohu doporučit jen jako pohádku před spaním, jakožto prevenci proti nočním můrám. „A žili šťastně až navěky….“

Uvidíme, jak si tento kolega filmu High school musical 3 povede v českých kinech. Nezbývá, než mu držet palce.

Autor: Alice Holubová

40%

Režie: Peter Chelsom
Hrají: Miley Cyrus, Emily Osment, Melora Hardin, Adam Gregory, Heather Locklear, Tyra Banks, Billy Ray Cyrus, Dolly Parton, Barry Bostwick, Margo Martindale, Beau Billingslea, Vanessa L. Williams, John Will Clay, Valorie Hubbard, Lucas Till
USA, 2009, 102 min

5 thoughts on “Hannah Montana (Hannah Montana: The Movie)

1. Procenta uděluje vždy recenzent filmu. V tomhle případě to byla Alice Holubová, je pod recenzí i podepsaná.