Bejvalek se nezbavíš (Ghosts of Girlfriends Past) – Recenze

CZ premiéra: 24. 9. 2009

b1

Aktualizace: Více v podcastu.

A jééé, objevila se další romantická komedie během tohoto léta. Tak to si řekne asi většina z Vás. Důvodem tohoto povzdechu je jasná předvídatelnost dějového oblouku u těchto počinů. Chlapec potká dívku, zamilují se do sebe a nakonec vše šťastně skončí. … a žili spolu šťastně až do smrti. Tak přesně pro tohle ztrácejí v poslední době na oblíbenosti. Objevil se tu ale i nový fenomén. Spousta uznávaných herců si začala chodit prověřovat své komediální schopnosti do tohoto žánru. Za zmínku stojí třeba Uma Thurman a v tomto filmu vynikající Michael Douglas (strýček Wayne). Již kvůli nim se pak sledování romantiky nepovažuje za poklesek, ale za zasloužený oddech.

Film nám představuje velmi úspěšného fotografa celebrit Conb2nora Meda, který miluje svobodu, nespoutanou zábavu a ženy. Každého si užívá naplno v tolik opěvovaném New Yorku. Proto Vás jistě překvapí, když tento starý mládenec odjede na víkend na svatbu do Newportu. Nejedná se ale o jeho vlastní, ale bratra Paula. Jeden pro druhého totiž tvoří celou rodinu. Proto také oba zapomenou na předsudky, které vůči sobě mají. Jejich povaha se ale nenechá na dlouho zapřít a oba začnou, tak trochu litovat jejich setkání u slavnostní rodinné příležitosti. Když to již opravdu vypadá na velkou katastrofu a Connor se ji nehodlá nijak vyhnout, tak se do všeho vloží duch stýčka Wayna, který rozhodně neproslul věrností a střídmým stylem života. S jeho pomocí a jeho bývalých, současných i budoucích duchů jeho dívek dojde k velmi zajímavým setkáním a… mimochodem, v celé té věci se objevuje i Connorova nejlepší přítelkyně a první láska Jenny Perroti. Minulost Vás vždy dohoní.

Ačkoli se film povětšinou odehrává v jednom prb3ostředí, tak Vás nijak nebude nudit. Zaslouží se o to vynikající herecké obsazení, vkusné a trefné dialogy i dojemná pravdivost mnoha scén. Nemusíte se bát ani duchařiny. Dívky jsou zde podávány v tom lepším světle a náš výtržník nestačí žasnout. A nic není přeháněno, proto nenastanou trapné chvíle. Jo a způsob jakým cestují časem je vskutku pozoruhodný.
Prosím dovolte mi, abych závěrem složila poklonu největší hvězdě tohoto filmu, geniálnímu, vynikajícímu, odvarovému herci Michaelu Douglasovi. S jeho věkem a zkušenostmi dodává každém svému činu patřičnou váhu a grády. Jeho herecký projev je lehký, nenucený a velmi vtipný. Myslím, že by se jako rádce mohl živit i v reálu, protože ví jak si užít, ale také, kdy říct dost. Strýček Wayen je holt rodinné zlato.

Takže pokud si stále nejste jisti, zda chcete vidět tento film tak si můžete hned napsat ověřený seznam s názvem Proč tak učinit? Od filmu očekávám zábavu, relax a hvězdné obsazení. Takže …. na co ještě čekáte?

Autor: Alice Holubová

Režie: Mark Waters
Hrají:
Matthew McConaughey, Jennifer Garner, Lacey Chabert, Emma Stone, Christina Milian, Noureen DeWulf, Amanda Walsh, Michael Douglas, Breckin Meyer, Robert Forster, Anne Archer, Daniel Sunjata, Catherine Haena Kim, Camille Guaty, Emily Foxler
USA, 2009, 100 min