Wicked City (Yōjū toshi) – Softporno s démony – recenze

CSFD IMDb WWW US Recenze

Osmnáctiletému Takimu se konečně podaří v jednom japonském baru sbalit pohlednou dívku, které se podbízel už delší dobu, a odjet s ní k ní na pokoj. Během skvělého sexu se ale dívčina přemění na pavoučího mutanta s kusadly ve vagíně a odleze pryč po vnější stěně výškové budovy. To může znamenat jediné – tenká hranice mezi světem lidí a světem démonů (kteří mají lidskou podobu, ale kromě toho i superschopnosti) byla narušena. Pro Takiho to ale znamená také práci, je totiž členem tajné ochranky a jeho úkolem je střežit vyslance z řad démonů, než dojde k nadcházejícímu podpisu další mírové smlouvy mezi oběma světy. Získá kolegyni v podobě sexy démonky, ale rozhodne se zachovat profesionální odstup. Hlídat vyslance je ale těžší, než se zdálo, je to totiž neposedný nadržený stařík. A navíc každou chvíli na hrdiny útočí temné mocnosti…

wicked1

Než japonský režisér anime filmů Jošiaki Kawadžiri natočil Animatrix nebo Vampire Hunter D, věnoval se tvorbě mnohem úchylnějších věcí. Ze synopse výše je snad unikátní atmosféra filmu zřetelně čitelná, ale přesto – jde o temnou animovanou fantasy, kde se nešetří nahotou, zvrácenou japonskou kulturou a erotikou. Není problém, aby někoho u výslechu mučili znásilňováním chapadly, aby někdo vytvořil tlakovou vlnu, která utrhává ruce, nebo aby byli záporáci rozsekáváni na kousky laserem. Krev je všude, stejně jako množství hravé fantazie a bizarních nápadů.

Celkem dobře funguje svět, ve kterém se film odehrává. Je jasně definován vztah mezi lidmi a démony a koncept i vizuální ztvárnění filmu připomíná kombinaci X-Men a Akiry. Animace je jednoduchá a postavy se pohybují trhaně, což ještě víc dodává filmu patinu a feeling 80. let. Wicked City je bizarní a drsná jízda, která si nebere servítky. A hlavně je to velká zábava.

Na škodu je snad až závěrečná čtvrthodina, kdy se tvůrci pokusili o symbolicky ambiciózní závěr s podivným poselstvím, ale ztratili se v něm a nezvládli ho, takže výsledkem je přihlouplé WTF. Po celou dobu má snímek poměrně koule i tempo a je provokativně nekonformní, ale jeho finále nabízí jen zklamání. Škoda.

Jistě, není to film pro každého. Ale fajnšmekři mezi vámi, kterým hollywoodská produkce přijde příliš měkká a stereotypní a evropské filmy příliš utahané a nezajímavé, pro ty z vás je Wicked City tím pravým ořechovým, protože přestavuje vskutku nevšední zážitek. Je to perverzní specialitka, která okázale vystavuje na odiv to, na co nejsme ve všední kinematografii zvyklí. A ještě k tomu je dobře režírovaná.

Režie: Jošiaki Kawadžiri
Scénář: Kisei Choo
Kamera: Kiniči Išikawa