Texas Chainsaw 3D – Leatherface nezahálí – Recenze

Hlavní hrdinka Heather (Alexandra Daddario – možná si na ni vzpomenete z Percyho Jacksona) zdědí po své babičce, o které nikdy neslyšela, luxusní sídlo kdesi v Texasu. Nastěhuje se tam i se svými přáteli a zjistí, že kromě honosné vily zdědila i v jejím sklepě žijícího brutálního vraha, o něhož se ta babička starala, a který je samozřejmě okamžitě začne nahánět s motorovou pilou a porcovat na skladnější kousky.

texas1

Zní to jako klasický béčkový odvar. A taky že to je klasický béčkový odvar. Se všemi běžnými proprietami, co k tomu patří. Režisér John Luessenhop není žádný přeborník, na druhou stranu je ale vidět, že si s lecčím poměrně hezky pohrál a snažil se svůj film nějak ozvláštnit, za což má rozhodně plusové body. Občas přijde se zajímavou scénou (Leatherface si ke svému obličeji přišívá čerstvě stažený obličej někoho jiného), občas předpokládá, že zkušený divák zná všelijaká klišé, tak je schválně natočí jinak (hrdinové ujíždějí před zabijákem v dodávce a rozhodnou se projet zavřená vrata – to se jim ale nepodaří, tvrdě narazí a zruší auto). Sympatické dávky invence ale bohužel nezakryjí fakt, že film má opravdu neskutečně dementní děj.

Přitom např. úvodních patnáct minut je velmi zábavných – děj přímo navazuje na události ze snímku z roku 1974, kdy se po útěku jedné z obětí provalí Leatherfaceovo krvavé řádění a okolní zemědělci se rozhodnou pomstít se jeho rodině vypálením jejich farmy. Bezdětný manželský pár posléze tajně adoptuje z trosek domu malé dítě – budoucí hlavní hrdinka filmu. Už tady ale začínají logické kiksy. Proč by si proboha někdo osvojoval dítě, které pochází z rodiny zabijáků, kde se rodí retardovaní a psychicky labilní jedinci?

texas2

Po celkem slušně a svižně natočené první čtvrthodince ale začne hlavní zápletka, která je o poznání nudnější. Na návrat motorové pily na scénu se dlouho čeká, všichni se chovají jako idioti, to, co divák ví od začátku filmu, se hlavní hrdinka s šokem dovídá až ve dvou třetinách, a prsa neukáže, přestože k tomu nemá v jedné scéně daleko. Honičky se zabijákem ale celkem stojí za to a brutální sekvence jsou dostatečně šťavnaté.

Našim kinům se snímek obloukem vyhnul, takže třetího rozměru si neužijete. Stejně by nebylo o co stát, scén zamýšlených pro 3D je jen pár a svou prvoplánovostí připomínají Krvavého Valentýna 3D (motorovka letící přímo do kamery atd.)

Na novém pokračování Texaského masakru je ledacos potěšitelného – není to takový shit, jak jsem se obával, a zábavných scén je víc, než jsem čekal. Zápletka ale bohužel stojí a padá na nesmyslech a na nelogickém uvažování skoro všech zúčastněných. Zkrátka další řadový slasher, ve kterém nulovou atmosféru střídají krvavá jatka, jak je ostatně už v dnešní době zvykem.

P.S. Po závěrečných titulcích ještě krátký bonus.

Hodnocení: 40%

Režie: John Luessenhop
Hraji: Alexandra Daddario, Trey Songz, Bill Moseley, Tania Raymonde, Dan Yeager, Thom Barry, Scott Eastwood, Richard Riehle, Paul Rae, James MacDonald, Nikolette Noel, Amanda Dyar, Scott A. Martin, Gunnar Hansen, Marilyn Burns, David Born, John Dugan
USA, 2013, 92 min