Invaze smrtícího hmyzu (Infested) – Zásoba alkoholu nutná – recenze

CSFD IMDb US Recenze

Český název snímku dokáže za určitých okolností vzbudit lehkou naději. Tedy samozřejmě v případě, že máte dostatečně bujnou fantazii a představíte si armádu švábů, která se za pomoci invazních člunů vyloďuje na pobřeží a útočí na bezbranné osazenstvo pláže. No, tak přesně o tohle v tomhle snímku nejde. Samotný děj je prostý, prostší a vlastně úplně nejprostší.

inf1

Skupina známých se po smrti svého kamaráda sejde v odlehlém stavení, kde se hodlají bavit, popíjet, debatovat o konspiračních teoriích a vůbec dělat všechno, co se v takové situaci obyčejně provádí. Jenže co čert nechtěl, najednou se objeví pochybný hmyz, který útočí na lidi, vniká jim do těla a tyto lidské schránky následně ovládá a posílá na ostatní, doposud nenakažené. Věřím tomu, že Josh Olson, režisér a scenárista v jednom, že během psaní velmi, ale velmi dobře bavil a místy nejspíš posilňoval lahodnými, lehce opojnými nápoji.

Přesně tuto výbavu lze doporučit i případným zájemcům o tento snímek. Nabízí se otázka, kdo by vlastně tohle x let staré „made for DVD“ céčko sháněl. Záporné odpovědi netřeba, minimálně jedna osoba (autor těchto řádků) se našla, jinak by tenhle text nevznikl. Nicméně zpátky k filmu jako takovému. Nemá cenu si namlouvat, že se jedná o kvalitní snímek. Stačí se podívat na obálku jeho DVD a okamžitě víte, na čem jste – mimochodem, třeba snímky od studia Asylum mají obálky mnohem, ale mnohem víc cool.

Pokud si tuhle věc zapnete, samozřejmě nemá cenu brečet nad tím, jakou blbostí si to krátíte drahocenné chvíle svého života. Pokud někdo dobrovolně kouká na film s českým názvem Invaze smrtícího hmyzu, nesmí plakat nad rozlitým mlékem a pohoršovat se nad tím, co všechno je tu špatně. Samozřejmě, prakticky všechno. Dialogy občas nedávají smysl, prakticky všichni uvedení v obsazení hrají v nejlepším případě neuspokojivě a do toho si přijdete příšerné digitální efekty. Vlastně ne, efekty jsou ještě mnohem horší. Směšné, stupidní, laciné, nevěrohodné, pofidérní, obskurní a tak dále a tak podobně – klidně bych v tomhle výčtu mohl pokračovat až do konce.

inf2

Skutečný problém souvisí s tím, že snímek jako takový nedokáže příliš pobavit. Tvůrci neprokázali nějakou vynalézavost, takže se všechno točí podle dokola se opakující situace. Hrdinové vymyslí nějaký plán, jak uniknout z domu obleženého hmyzem a svými někdejšími přáteli, samozřejmě to nevyjde a někdo z doposud nenakažených se přidá na druhou stranu barikády. A znovu, a znovu a pro velkou změnu ještě jednou.

Tu a tam naštěstí platí, že film je natolik nepovedený, až se mu podaří alespoň na několik okamžiků diváka rozesmát. Scéna, kdy se hrdinové vypraví pro mobilní telefon do auta a ozbrojeni pochodněmi svedou boj s hmyzem nakaženými, má neskutečný komediální potenciál. Tady už si musel alkoholu přihnout nejen scenárista, ale i všichni přítomní. No, škoda, že to neudělali častěji, mohlo vzniknout něco povedenějšího.

Vedle těchto záblesků existuje ještě další důvod, proč by určitá skupina lidí podstoupila zhlédnutí tohoto snímků. Onen důvod se jmenuje Amy Jo Johnson. Pokud nevíte, kdo to je, tak pro vysvětlenou – slečna, co v devadesátkách hrála v seriálu Mighty Morphin Power Rangers. Pokud vás to minulo, nemáte důvod se strachovat, že budete vyčleněni ze společnosti – byla to neskutečná pakárna.

Nicméně, Amy je patrně největší klad celé téhle záležitosti. Její postava (myšleno charakter, postavu má samozřejmě dobrou taky) působí jako jediná sympaticky, a místy jsem si říkal, že všechnu tu krev a další organické látky, které se na ní ve filmu vylijí, si dost možná ani nezasloužila. Ovšem zcela upřímně, jedna platonická láska k hloupému seriálu není sama o sobě důvodem, proč by se měl člověk na tenhle film dívat.

Zkrátka a dobře se jedná o stupidní, zapomenutý a zcela zaměnitelný počin, kterých se do roka pro potřeby DVD a torrentů s nimi úzce spjatých natočí velké množství. Tenhle z jejich davu vyčnívá (a to pouze pro určitou skupinu lidí) jenom tím, že tu hraje holčina ze Strážců vesmíru. Jinak platí totéž, co u většiny podobných filmů. S alkoholem a s podobně naladěnými lidmi je to svým způsobem sranda, ale existuje mnohem lepší a zábavnější alternativy.

Hodnoceni: 30%

Režie: Josh Olson
Scénář: Josh Olson