Zlomené město (Broken City) – Zbytečný thriller utopený v průměrnosti – Recenze

CZ Premiéra: 25.4.2013

Policista Billy (Mark Wahlberg) se jednoho krásného dne rozhodl postřílet pár lidí v bostonském ghettu. Přestože nakonec do vězení nešel, přineslo mu to nenávist veřejnosti a vyhazov z práce. A také sympatie starosty (Russell Crowe). Ten si po sedmi letech Billyho, v současnosti s praxí soukromého detektiva, najme, aby špehoval jeho ženu (Catherine Zeta-Jones) a odhalil jejího milence. Billy přijme, zaplete se však do kolotoče politických intrik a klamů…

broken

Krimi thriller Zlomené město natočil Allen Hughes, jeden z bratří odpovědných např. za filmy Z pekla a Kniha přežití. V souvislosti s jeho režií mě nenapadají jiné přívlastky než “nezajímavá” a “všední”. Scénář od debutujícího autora bych označil podobnými slovy. Problém je obsažen už v námětu, který jsme viděli přinejmenším stokrát. Na zápletce a ději není nic moc zajímavého a film neobsahuje jedinou scénu, která by něčím vynikala, a to jak z hlediska obsahu, tak kvality.

Herci nejsou špatní. Russell Crowe snad ani špatně hrát neumí, a to ani s účesem na blbečka a s křečovitým úsměvem. Mark Wahlberg předvádí svůj obvyklý standard, Catherine Zeta-Jones je kupodivu průměrná a ve vedlejších rolích se občas mihne někdo zajímavý. Postav je hodně a děj je i přes svou primitivnost značně překombinovaný. Spočívá v klasickém postupném odhalování skrytých souvislostí a v tom, že nikdo neřekne nic přímo, takže je těžké se orientovat nejen v zápletce, ale i v účasti postav na jejím utváření. Výsledkem je nezajímavý průměrný thriller, na který si po týdnu ani nevzpomenete.

Problém Zlomeného města není ten, že by bylo nějak závratně špatně natočené, hloupé nebo urážející. Problém je v tom, že nevyniká vůbec ničím nejen mezi filmy obecně, ale ani mezi filmy svého vlastního žánru, takže je celkově zaměnitelné a utopené v moři povšimnutí nehodné průměrné šedi.

Režie: Allen Hughes
Hraji: Mark Wahlberg, Russell Crowe, Catherine Zeta-Jones, Barry Pepper, Kyle Chandler, Justin Chambers, Jeffrey Wright, Alona Tal, Natalie Martinez, James Ransone, William Ragsdale, Griffin Dunne, Michael Beach, Ric Reitz, Andrea Frankle, James Rawlings, Brittney Alger
USA, 2013, 109 min