Tísňová linka (The Call) – Thriller z policejního call centra – Recenze

CZ Premiéra: 9.5.2013

Jordan (Halle Berry) dělá operátorku policejního call centra (kam se dovoláte, když voláte na policii, a kde se vám snaží prozatímně pomoci, než k vám pošlou nejbližší hlídku). Je to prezentováno jako nejtěžší práce na světě s obrovským náporem na psychiku, kterou zvládnou jen těžcí profesionálové s ocelovými nervy. V úvodu filmu Jordan vlastní chybou neúmyslně způsobí de facto smrt mladé dívky a má z toho trauma. Později se ujímá hovoru jiné vyděšené teenagerky (Abigail Breslin), kterou někdo unesl a veze ji kamsi v kufru auta. Právě její mobil je samozřejmě zrovna nemožné vysledovat, a tak se jí Jordan pokouší pomoci alternativními způsoby…

call

Ze začátku zápletka ještě celkem ujde, divák je držen v napětí a očekávání toho, co se bude dít a atmosféra je pozvolna příjemně navozována. Pak dojde ke stěžejnímu únosu a od té doby je víc a víc znát, že scénář (resp. děj) tohoto thrilleru je opravdu velmi debilní, že jeho nelogičnost se postupem času prohlubuje a vrcholí to naprosto nesmyslným závěrem, který staví vše do té doby vybudované úplně na hlavu. Týká se to především chování postav. Asi nejhloupěji jedná únosce (Michael Eklund), který nejenže neváhá zabíjet náhodné svědky těmi nejméně nenápadnými způsoby (umlácení někoho lopatou na parkovišti vedle silnice, po které neustále jezdí auta atd.), ale navíc je zřejmě slepý, neboť si nevšimne toho, že jeho oběť za jízdy vystrkuje z kufru auta po straně paži a mává s ní na ostatní. K průběhu příběhu velmi často dopomáhají různé náhody a ledaco se děje velmi příhodně pro hlavní hrdinky (zabiják rád poslouchá hlasitou hudbu, takže nic neslyší, v kufru jsou shodou okolností plechovky s barvou…) a kromě toho, že to není zrovna dvakrát chytře vymyšlené, tak je to ještě vymyšlené předvídatelně.

Na druhou stranu mi film nepřišel špatně natočený. Když už byla rozehrána nějaká situace, tak byla většinou vytěžena, jak jen to šlo. Zásluhu na tom má jednak režisér Brad Anderson (Transsibiřský expres, Mechanik) a především herci, kteří jsou velmi dobří. Halle Berry jasně vede, Michael Eklund zvládl svého vyšinutého psychopata výborně a u Abigail Breslin by si snad nikdo nepomyslel, že takhle bude jednou vypadat ta holčička z Malé Miss Sunshine.

Takže krátké shrnutí – námět zajímavý, scénář špatný, logických kiksů plno, zpracování a herci nadprůměrní. Jako program v televizi v neděli večer ideální, na návštěvu kina to ale není.

Hodnocení: 60%

Režie: Brad Anderson