Nevinnost – Český film vstoupil do roku 2011 levou nohou (Recenze)

CZ Premiéra: 20. 1. 2011

Doktor (Ondřej Vetchý) je obviněn z toho, že sexuálně zneužil svou čtrnáctiletou pacientku (Anna Linhartová). Případ vede policista (Hynek Čermák), bývalý manžel Doktorovy ženy (asi Zita Morávková), se kterou má retardovaného syna. Místo vyšetřování se snímek soustředí spíš na to, jak kauza zasáhne všechny zúčastněné. Pak se samozřejmě začnou kupit zvraty a všechno to dopadne trochu jinak, než se zpočátku zdálo.

Všechny postavy pochopitelně mají jména, film je ale natolik špatný, že rozhodně nebudu ztrácet čas jejich dohledáváním. Hřebejk s Jarchovským podle vlastních slov točili snímek o lásce v jejich nejrůznějších podobách (proč se tedy jmenuje Nevinnost?). Ale vyšel jim z toho… co vlastně?

Nevinnost se podobně jako Veni Vidi Vici odehrává v jiné dimenzi, kde čas ubíhá podstatně pomaleji. Přestože venku opravdu uběhne jen lehce přes hodinu a půl, film trvá šest hodin a čtyřicet dva minut. První čtyři hodiny sledujeme mozaiku příběhů jedné rodiny s podivnými vztahy, které utichají, když se hlava rodiny dostává do vězení. Snímek se snaží nebýt detektivkou, samotnému vyšetřování je věnován velmi malý prostor. Přesto poslední tři čtvrtě hodinu jedna z postav vysvětluje, jak se to ve skutečnosti stalo. Obsazení je skutečně epesní, v roli otce Doktora se po 25 letech vrací na plátna i Luděk Munzar. Jenže stejně jako všichni ostatní nemá moc co hrát. Příběh samotný není špatný, jen je tak podivně vyprávěn, že po závěrečném odhalení zjistíte, že k postavám vlastně nemáte žádný vztah.

A tak je to i s celou Nevinností. Chtěla toho říct hodně, ve výsledku neřekla nic.

Hodnoceni: 30%

Režie:Jan Hřebejk